wtorek, 8 stycznia 2013

Książkowo - "Gra Anioła"

Hej! :3
Dzisiaj postanowiłam opowiedzieć Wam trochę o książce, którą ostatnio przeczytałam.
"Gra anioła" to druga część powieści "Cień wiatru" autorstwa Carlosa Ruiza Zafona, choć właściwie nie opisuje ona tego co działo się dalej z dobrze znanymi nam bohaterami pierwszej części, a zabiera nas w podróż w czasie, na wiele lat przed narodzinami Daniela Sempere. Zafon mistrzowsko opisując scenerię wspaniałej, jednak niebezpiecznej dziewiętnastowiecznej Barcelony pomaga nam wczuć się w charakterystyczny klimat powieści. Opisuje ona losy młodego pisarza, który otrzymuje od tajemniczego, budzącego w nim lęk mężczyzny ofertę napisania powieści wszech czasów, czegoś czego jeszcze nie było w zamian za majątek o jakim młody pisarz nawet nie śnił, a także czegoś jeszcze (o czym nie wspomnę, bo to według mnie dość istotny fragment książki). Wraz z zawarciem umowy życie pisarza się zmienia nigdy nie mając wrócić do normalności. Zafon z niebywałą wręcz precyzją odkrywa przed czytelnikiem zupełnie nowy świat oprowadzając go, niemal za rękę, po mrocznej Barcelonie, ukazując intrygi, tajemnice i namiętności bohaterów.
Ja nadal nie mogę dojść do siebie po przeczytaniu tej książki i aż żal mi sięgać po kolejną, aby przypadkiem nie zatrzeć w pamięci tych cudownych scen z "Gry anioła". Poza tym kocham styl w jakim pisze ten autor i moim małym marzeniem jest żebym umiała kiedyś pisać tak perfekcyjnie i pięknie jak właśnie on.

To chyba tyle o tym. Jeszcze wspomnę, że teraz mam zamiar wziąć się za "W imię miłości", książkę, która wyszła spod pióra Jodi Picoult i mimo, że tytuł może sugerować, że jest ona jakimś tanim romansidłem to wręcz przeciwnie. To tekst poruszający bardzo ciężki i kontrowersyjny temat (w sumie chyba wszystkie książki tej autorki poruszają takie tematy) molestowania dzieci. Więcej się nie wypowiem teraz, a dopiero kiedy skończę czytać i będę mieć pełny obraz opisywanych tam scen.
A na koniec dość pasujące tematyką zdjęcie, które koleżanka zrobiła mi dzisiaj w szkolnej bibliotece. Mimo, że książki, które na nim trzymam są zupełnie nie w moim stylu, to jednak zdjęcie musiało być (:
Oh ta telefonowa jakość ; - ;
 A jeśli ktoś jest ciekaw innych książek, które czytałam czy ogólnie mojego gustu literackiego to odsyłam do mojego profilu na lubimyczytać.pl
http://lubimyczytac.pl/profil/111419/kiyoteru
I oczywiście jeśli ktoś chciałby mi polecić jakąś książkę to czekam na komentarze z tytułami :>

***
"Nawet najtragiczniejsze wiadomości przynoszą ulgę, kiedy okazują się tylko potwierdzeniem naszych najgorszych przeczuć." ~Carlos Ruiz Zafon, "Gra Anioła" 

1 komentarz:

  1. oo, szkolna gwiazda. czytałam :)

    padziaa.blogspot.com
    obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze czytam, za każdy dziękuję < 3
-obserwuję tylko blogi które mi się podobają-
-spam oraz obraźliwe komentarze nie będą akceptowane-
-jeśli chcesz żebym odwiedziła Twój blog, zostaw linka, na pewno to zrobię-
-w razie jakichkolwiek pytań odpowiadam pod komentarzem z pytaniem-